פרופ' ירון זליכה: "המדינה לא נלחמת ביוקר המחיה"

אסתי פלד No Comments on פרופ' ירון זליכה: "המדינה לא נלחמת ביוקר המחיה"

החשב הכלכלי במשרד האוצר לשעבר, פרופ' ירון זליכה בראיון לאבי מימרן ב"מהדורה המרכזית": "חותמים הסכמים בלי כיסוי, זה רק הוצאות ללא הכנסות. אבל גם הצד שחתם על ההסכמים היה צריך לשאול מאיפה יהיו ההכנסות". זליכה תקף את הממשלה: "הם לא נלחמים ברצינות ביוקר המחייה, וזה מה שיביא למדינה הכנסות ותקציבים"

23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

פרופ' ירון זליכה, לשעבר החשב הכללי באוצר לאבי מימרן ב"מהדורה המרכזית" מתייחס לקיצוץ מיליארדי השקלים שהובטחו למערכת הבריאות: "חותמים הסכמים בלי כיסוי, זה רק הוצאות ללא הכנסות. אבל גם הצד שחתם על ההסכמים היה צריך לשאול מאיפה יהיו ההכנסות".  אי אפשר לשכוח שבחודשים האחרונים גם קרו מהלכים כלכליים, הפגנות ברחובות וקריאה להוצאת הכספים, זה יוצר אי ודאות וצריך להיות זהירים בכסף"

"אני חושב שצריך רפורמה. כעת היא לא מאוזנת, אבל כשתהיה מאוזנת היא תעזור לכלכלת ישראל. אין במהלכים של הממשלה שום מהלך רציני שיוריד את יוקר המחייה, לא במלחמה במונופולים ולא בשום דבר. זה יוצר לחץ על נגיד בנק ישראל. אני לא זוכר שאי פעם מפלגה חברתית או חרדית התנגדה להפחתת יוקר המחיה. הם יעלו את הצמיחה, ויהיה יותר כסף למדינה ואז יהיו תקציבי רווחה".

האזינו לראיון המלא:



0 תגובות